איך להשתמש בבדיקת היריון ולהימנע מטעויות

אז עבר זמן מה מאז שחלקנו חישבו את הביוץ שלהן ידנית או בעזרת מחשבון ביוץ, וחלקנו האחר למד מה זה בדיקת היריון בכלל או בכלל מידע על כניסה להריון. השלב הבא שאני מעריכה שהגעתן אליו, הוא פשוט לא לקבל את המחזור! אז בשלב זה אני ממליצה לכן לקנות בדיקת היריון ביתית ואמינה ובתוקף, תוכלו למצוא זאת בכל פארם קרוב לביתכם. אני אישית ממליצה לכן לקנות דרכי, זה ייצא לכן הרבה יותר שווה והבדיקות חדשות דנדשות. ובכל אופן, הגיע הזמן לדעת כיצד להשתמש בבדיקה נכון? למזלנו זה החלק הקל והפשוט. לפעמים זה מעט מבלבל בגלל הוראות שונות שקיימות בערכות בדיקת היריון שמגיעות מאותו יצרן, אבל הסירו דאגה מליבכן, בשביל זה אני כאן.

אז לאחר שרכשנו ערכת היריון ביתית ובדקנו כי נמצאת בתוקף,  אני מצרפת את המאמר הבא כדי ללמוד כיצד  לתכנן זמנים ולהשתמש בערכת היריון ביתית ב – 5 צעדים קלים ומפורטים. אני ממליצה להשתמש בטיפים שאני מפרטת כאן, כדי להימנע מטעויות מצערות ומצבנות.

1. תכנון זמן ביצוע הבדיקה

הזמן המתאים ביותר לשימוש בבדיקת היריון, הוא סמוך מאוד להטלת השתן. 
מלבד זאת, השתן המתאים ביותר לשימוש בבדיקת היריון ביתית, עם כל החוסר נוחות, הוא השתן הראשון בבוקר. הריכוז בשתן הראשון בבוקר, מכיל כמות גבוה של הורמון hCG ביחס לשתן שנטיל בהמשך היום.
בנוסף, ככל שנחכה יותר זמן מהרגע שבו לא קיבלנו את המחזור, ככה תגדל כמות ה – 
hCG בשתן, ויגדל הסיכוי שנוכל לאתר את ההיריון דרך הבדיקה.

אסכם את שלושת ההמלצות המקובלות היום ואשר חובה מבחינתי:

  •  ביצוע הבדיקה לאחר לפחות כשבוע מרגע שהמחזור לא הופיע – באם נקדים ייתכן והתשובה השלילית תהיה בעצם תשובה כוזבת בגלל אחוז נמוך מדי של הורמון hCG
  • ביצוע הבדיקה עם השתן הראשון של הבוקר – השתן הראשון של הבוקר גם יגדיל את הסיכוי שלנו להיפגש עם אחוז גבוה של hCG, לכן אל תחשבו, בטח לא בסמוך למחזור שבושש להגיע, לעשות את הבדיקה עם סתם שתן של אמצע היום.
  • ביצוע הבדיקה בסמוך להטלת השתן – שימוש בשתן שאינו "טרי" יכול לספק תוצאות שגויות.
אז לאחר שהגענו לידיעה מה הזמן המתאים ביותר, בואו נעבור לקצת יותר פרקטיקה.

2. הכלים לביצוע הבדיקה

השגנו ערכה בתוקף וזה העיקר, רוב הערכות שתפגשו עושות את אותה עבודה קלה מבחינתן, והיא איתור כמויות מזעריות של הורמון ה –hCG.  מה שכן נצטרך עוד כמה דברים לביצוע בדיקת ההיריון:

  •  כוסית לשתן – כדי לטבול את מקלון הבדיקה בתוך השתן, נצטרך קודם לאסוף את השתן בכלי קיבול כלשהוא, ולכן כדאי שנשיג כוסית כלשהי. חפשו בארון כוסית חד פעמית כלשהיא, או בקשו ממני ללא עלות לשלוח לכן כוסית מדידה ייעודית עם ערכת בדיקת ההיריון שהזמנתן.
  •  כפפה – לא נרצה בעת הטלת השתן להתלכלך בידיים. לשם כך, חפשו מתחת לכיור, בטח תמצאו שם איזו כפפה שתעזור בלקיחת הדגימה.
  • מפית או נייר טואלט – במהלך הבדיקה נניח את הכוסית על הנייר ובתוכה מקלון הבדיקה ונחכה לתוצאות. לשם כך, צריך להניח את המקלון ולא להעמיד אותו. בנוסף, לא נרצה ללכך עם שתן שום חלק בבית וכדאי להניח את המקלון על נייר חד פעי כלשהוא שנוכל לזרוק בסיום עם המקלון.
  • ערכת היריון ביתית – נו טוב לשם זה התכנסנו כאן הרי. רק תבדקו שהערכה בתוקף ובאישור גוף גבוה כלשהוא, פחות משנה ממי קניתם אותה. בהמשך, בכל מקרה תערכו בדיקת דם בקופת החולים.
הערכה ככפה וכוסית

3. הטלת השתן לכלי

תחילת הבדיקה. נטיל מעט שתן לכוסית שהכנו מראש. נוכל להחזיק את הכוסית בבטחה כאשר אנחנו עם כפפה על היד. אין כפפת? אפשר לנסות להחזיק עם נייר טואלט, אבל פחות אפקטיבי.
נוכל להסיר את הכוסית כבר באמצע הטלת השתן, אנו מעוניינים בס"מ או שניים בודדים בלבד בכוסית, על מנת שיגיעו לקו המקסימום של המקלון, לא יותר. 
בסיום, נניח את הכוסית עם השתן על המפית/הנייר שהכנו מראש, מצרפת תמונה מהבדיקה האחרונה שעשיתי, תוכלו לראות כי גובה הנוזל הוא ס"מ אחד בלבד.

4. הנחת המקלון בכוסית השתן והוצאותו

נתחיל עם היכרות עם המקלון שהוצאתי מתוך הערכה לבדיקת היריון ביתית. תוכלו לראות כי מצד שמאל ישנו קו קטן ולידו המילים MAX עם חץ המצביעים על הקו. זה הכיוון אותו צריך להכניס לכוס, ככה שהשתן יגיע מקסימום עד לקו המדובר. מבדיקה שעשיתי, הקו נמצא 1.5 ס"מ מקצה המקלון. כלומר אין צורך ביותר מכך בכוסית השתן, ואם יש יותר מדי, אפשר פשוט לשפוך בחזרה לאסלה ולהישאר עם ס"מ פלוס, בכוסית. 

מקלון בדיקת היריון ביתית עם קו מקסימום

אז אחרי שזיהינו את הכיוון, נניח את המקלון בתוך כוסית השתן  ככה שהשתן יגיע עד קו המקסימום. נחכה כחצי דקה ונשכיב את המקלון על הנייר שהכנו מראש. 
את השתן שהטלנו ניתן כמובן מיד לשפוך בחזרה לאסלה ואת הכוסית לפח.

5. ניתוח תוצאות בדיקת ההיריון

לאחר שהשכבנו את המקלון עדיין לא נראה כלום. לוקח כדקה או שתיים לשתן להיספג ולעלות במעלה המקלון כדי להגיע לאיזור שבו אנו אמורים לראות את התוצאות.
כדי לפענח את התוצאה חשוב שנבין כיצד התוצאות מופיעות. בגדול, ישנם שני קווים שעשויים להופיע. הקו/הפס האדום הראשון, בצמוד לקו המקסימום של הטלת השתן, נקרא TEST LINE והרחוק יותר, נקרא CONTROL LINE. אם נראה את שני הקווים באדום, התוצאה היא חיובית! ואפשר להתחיל לרקוד ולהתכונן לבדיקה חוזרת ליתר ביטחון.
אם אותו קו הראשון, הTEST LINE, שקרוב לקו המקסימום, יהיה באדום לבדו, יש בעיה עם הבדיקה וכדאי לחזור על הבדיקה שוב. אותו TEST LINE לא אמור להיות צבוע באדום לבדו. מאוד פשוט.
לעומתו הקו השני, זה המרוחק יותר מקו המקסימום, הCONTROL LINE, דווקא יכול להיות צבוע לבדו באדום, התשובה פשוטו תהיה שלילית.
אז בואו נראה מה התוצאה בבדיקה שאני ערכתי, סידרתי את התמונות לפי דקות כדי שנראה כיצד התשובה עולה ומגיעה:

מראה המקלון לאחר דקה
דקה 0 - מקלון הבדיקה מיד מונח על הנייר
דקה 1 - מתחילים לראות פס במעומעם
דקה 2 - הפס האדום כבר יותר בולט
תוצאה שלילית סופית
דקה 3 - התוצאה השלילית מאוד ברורה

ניתן לראות הבדלים קטנים בין דקה 1 ל -3 אך הם עדיין קיימים וכדאי לחכות לפעמים עד 10 דקות כדי להיות בטוחים בתוצאה.  במקרה שלנו רואים עדיין שישנם שני פסים, כאשר רק הימני ניצבע באדום, השמאלי, אותו TEST LINE שאמור לבשר על תוצאות חיוביות, נשאר לא צבוע. התשובה ללא ספק שלילית במקרה שלי.
כמובן שכדאי לחזור על הבדיקה שוב לאחר מספר ימים כדי להיות בטוחה שהתוצאה נכונה. 
אם התוצאה היתה חיובית, כלומר ששני הפסים היו באדום, העצה שלי היא לחזור באותו יום על הבדיקה ואם היא שוב חיובית, ללכת לרופא שלך ולהיוועץ כיצד להמשיך. הוא כנראה יפנה אותך לבדיקת דם.

אז ממה להיזהר?

  • את הבדיקה כדאי לערוך יותר מפעם אחת – בטעם ובטח אם זאת הפעם הראשונה שאת עורכת אותה.
  • כפי שפירטתי, לא כדאי לערוך את הבדיקה בסמוך למחזור שלא הגיע.
  • השתן יוטל בבוקרו של יום. והבדיקה בסמוך להטלת השתן.
  • לא מופיעים בכלל פסים בבדיקה? הבדיקה שגויה, ערכי שוב בדיקה, צריך לראות או פס אחד באדום (תוצאה שלילית) או שני פסים באדום. (תוצאה חיובית)

מילות סיכום

זהו אני מקווה שעזרתי. אני אשמח לשמוע מכן חוויות כיצד עברה בדיקת ההיריון שלכם, ואם יש שאלות אשמח לענות עליהן. 
אנצל גם את הבמה הקטנה שיצרתי לעצמי כדי להציע את הערכות אותן אני מוכרת, מדובר בערכות חדשות, מאושרות FDA, שאני מוכרת בכמות גדולה, שמגיעה במחיר הרבה יותר נמוך משאר הערכות הנמכרות בשוק. אני מצליחה לעשות את זה, בעיקר בגלל החיסכון בכ"א, בהובלה ובאחסון. הוצאות שאני לא משלמת.
מחכה לשמוע אותכן!

מאמרים קשורים

היו בקשר ושתפו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *