כדור פיזיו בהריון – האם באמת צריך?

אני חייבת לציין שכדור הפיזיו לא היה בראש מעיניי בימים טרופים וקשים אלה ותודה לבעלי שזכר חסד נעורים לכדור שכל כך עזר לי בשלוש לידות הקודמות ועשה את המלאכה בדיוק כמו שהאגדות עליו מספרות.

מה שכן, כל נושא כדור הפיזיו היה מאוד לא ברור לי בלידה הראשונה של אווה. איזה כדור פיזיו הכי טוב ללידה? איזה גודל מתאים לגובה שלי? אילו תרגילים עושים עם הכדור? ובלי סוף שאלות שסובבות סביב חתיכת גומי שמגיעה כמעט בלי הוראות.

אז הנה לכן בנות יקרות פוסט מושקע על כדור פיזיו וכל מה שמסביב כדי לעשות לכן המון טוב בהריון ולקראת סוף ההריון!

מה זה בכלל כדור פיזיו?

אולי אתן לא מכירות את השם כדור פיזיו (Physio ball /Swiss ball ) ומכירות אותו יותר בשם כדור יוגה או כדור פילאטיס, כדור יוגה או כדור פיטבול, אבל בגדול, בעיקר כאשר מדובר בהריון, מדובר באותו כדור שנועד לעזור לנו בהתמודדות עם קשיי וכאבי ההריון.

במקור כדור פיזיו נועד לשימושים רבים הקשורים להתעמלות. החל מעזרה בפיזותרפיה ועד שימוש למתעמלים מקצועיים שרוצים לשפר ולהעלות את הקושי ואולי גם לעבוד על שרירים שלא תמיד קל לעבוד עליהם. הפכנו פתאום בהריון מבטטות למקצועניות! רק בשביל ההרגשה הזאת בא לי לקנות שוב את הכדור.

למה צריך כדור פיזיו לקראת לידה?

אז אותו כדור, שיש אפילו נוהגים לשבת עליו בתור כיסא, משמש נשים בהריון, לקראת סוף ההריון, בחדרי הלידה וגם לאחר מכן ומכאן יש לו שימושים רבים.  אני זוכרת שבשיא ההריון לקראת הלידה נהגתי פשוט לשבת על הכדור מול הטלויזיה, גם בין התרגולים ו"להתנדנד" ולקפץ על הכדור, מה שנתן לי תחושה של חוסר משקל והרגיע אותי בתחושה שאני שולטת על הכאב (ולא הוא בי כשהוא מפתיע כל פעם).

אבל מלבד הישיבה על הכדור יש עוד המון שימושים לכדור, בואו נמנה אותם:

  • הקלה על צירי לידה – החלק הקשה והכואב של הלידה שכולנו רוצים להקל עליו. מחקרים שונים (כמו מחקר זה שסיכם אותם) הראו כי ביצוע התרגילים עם כדור הפיזיו הקלו סטטיסטית ובצורה מובהקת על הצירים. לי אישית זה גם עוזר עם הצירים המוקדמים, שאני לפחות חושבת שאני מרגישה. סה"כ בסוף ההריון יש המון כאבים.
  • חיסכון בעלויות – בשעה שבחדרי לידה (וגם אולי בבתים) עשויים להיות מכשירים יקרים שיעזרו לנו להקל את הכאבים, הכדור נחשב לפתרון זול מול עלויות יקרות מאוד של מכשירים שונים. המחיר של כדור ברכישה אונליין עשוי להיות סביב ה – 10-30$, תלוי בדגם ובמותג ונשמר לאורך שנים. שווה.
  •  בטוח לשימוש – כשמשווים שימוש חיצוני בכדור לתרגול אל מול חלופות יותר "פולשניות" כמו תרופות, ניתן להבין שאנחנו יחסית הולכים על בטוח.
  • עולה באפקטיביות על משככי כאבים שונים – טוב כשקראנו את המחקר הזה באמת הופתענו. הכדור הקל על כאבי הצירים יותר מאשר תרופות משככי כאבים חזקות. עכשיו אני יודעת מה לעשות בכאב הראש הבא 😆.
  • עשוי לעזור בהפחתה בכמויות משככי הכאבים – אז גם אם בסופו של דבר אנחנו לוקחות משכך כאבים כלשהוא כדי להרגיש יותר טוב, הכדור ללידה עשוי לעזור לנו להפחית בכמויות המשככים.
  • מפחית סטרס – השיקולים שלי לא תמיד הכי בהירים ומובנים, אבל דבר אחד אני יודעת, מה שעושה לי טוב, נכנס אלי הביתה. הכדור עוזר? או עשוי לעזור? זה מרגיע אותי ומספיק לי כדי להכניס אותו הבית הגם כדי למסגר אותו וגם לדפוק לתוכו את אחד המסמרים כדי שלא יזוז. וולקאם הום.
  • כדור פיזיו לבית – כדור כזה יכול לעזור לנו גם לאחר הלידה בהתעמלויות שונות כגון יוגה, פילאטיס וכל פיזותרפיה אחרת, אז למה לא לשריין לנו כזה צעצוע נחמד בבית? 

בעיקר כשהן מבצעות תרגילים שונים. הכדור מקנה להם את היכולת להישען וכן לרכך את המגע ביחס למשטחים קשים עליהם נוהגים בדר"כ לעשות את התרגילים. לי אישית זה מאוד עזר לקראת סוף ההריון. נ

תרגיל פיזיו
רק הישיבה על הכדור מורידה ממני המון מתח

איזה כדור פיזיו מתאים לגובה שלי?

אחת השאלות והתעלומות שהכי נחבטתי בהן לפני הרכישה היתה איזה כדור לקנות. הגובה שלי הוא 1.65, מה שבעלי נוהג לאמוד יותר בכ – מטר שישים ובמבה, הוא גובה די סטנדרטי לבנות. ההתלבטות היתה גדולה כי סה"כ הגובה שלי מתאים לכדור הבינוני וגם לכדור הגדול, אך לבסוף לקחתי את הכדור הקטן כי קראתי שהוא גם יכול להתאים לגובה שלי ורציתי להתחיל מקטן… להוריד סיכונים. מהסיבות הבאות:

  1. הרגשתי שהכדור הזה עשוי להתאים למי שבגובה בינוני, הוא בטח אומנם מתאים ליותר נמוכות אך למה לקחת סיכון? הוא בטח יתאים לי מהכדורים הגדולים יותר שאני עלולה בכלל לא להגיע לגובה שלהם.
  2. לא בא לי ליפול מגובה של כדור גדול, גם ככה כל העניין מפחיד אותי. מתחילים מקטן אמרנו?
אז ראשית חשוב לציין כי אומנם אני מאושרת מהכדור הקטן שאצלי אבל ניסיתי את שני הגדולים יותר וגם הם התאימו. אז שורה תחתונה לרוב הכדור הבינוני יעשה את העבודה בשבילכן.
וקצת יותר פרטני, כדורי הפיזיו מקוטלגים לפי קוטר. קוטר להזכיר לכולנו הוא המרחק בעיגול בין שני קצוות, כמובן שלא משנה מאיזה קצה לאיזה קצה כי הכדור עגול בצורה מושלמת. לכן הקוטר מהווה גם את גובה הכדור מה שיותר מקל עלינו בלחשב האם הכדור מתאים לנו.הגדלים הנפוצים ביותר הם:
  • קוטר 55 ס"מ – הכדור לנשים עם הגובה הצנוע והיפה שעד 1.55. זה הכדור שלי יש, על אף שאני בגובה 1.65 לדעתי (בעלי טוען 1.62). עדיין תופס.
  • קוטר 65 ס"מ – הכדור הנמכר ביותר. קוטרו 65 ס"מ ומתאים לגובה 1.65-1.75. למען האמת נשים שכבר יש באמתחתן את הכדור הגדול יותר של 75 ס"מ יכולות לנסות להסתדר איתו במידה והוא פחות מנופח והן יותר לכיוון ה – 1.65 פלוס.
  • קוטר 75 ס"מ – קוטר 75 ס"מ יתאים יותר לבנות הגבוהות שבנינו שנושקות למטר שבעים ובמבה. מה שכן, יש נשים שגם באיזור ה – 1.70 ס"מ יעדיפו ללכת על הבינוני, ה65 ס"מ, רק לנפח אותו קצת יותר. כאשר הבינוני מנופח בצורה טובה הוא די חופף לכדור הזה בניפוח סביר.
גודל כדור הפיזיו
אתם רואים את הגודל שכתוב? מפתיע אבל 55 הספיק לי

חסרונות לכדור הפיזיו?

חסרונות לכדור פיזיו? נו באמת… בסדר חייבים להיות כמה אז בואו נתעלם מהרגשות וננסה לחשוב מה יכול להשתבש:

  • אפשר ליפול – לא יצא לי ליפול ולא שמעתי על מישהי שנפלה מהכדור פיזיו אבל בשורה תחתונה מדובר בכדור שיכול להתגלגל עם כמה טעויות קריטיות עם שיווי המשקל של אישה הריונית.  אציין שאני לא הרגשתי ככה אבל כדי להוסיף לביטחון שלכן:
    – אל תנפחו את הכדור עד הסוף ככה שהוא יוכל להימעך יותר ולתת הרגשת יציבות.
     – בצעו את התרגילים על משטח כמו שטיח או מזרן התעמלות סטנדרטי שאפשר לרכוש יחד.
    – לא מדובר בתרגילי אקרובטיקה לנשים בהריון אבל עשו כמוני ולכו על התרגילים הבטוחים.
  • עולה כסף – יש הרי תרגילים שאפשר לעשות סתם על השטיח, אז תשאירו לנו את ה – 100 ש'ח האלה בכיס…
  • יותר תלוי מסוגלות עצמית – מכירות את ההרגשה וחוסר הביטחון בלבצע משהו? זה בדיוק מה שפוגע בנו בהרבה מצבים וייתכן וזה הסיפור גם עם כדור הלידה ומסוגלות עצמית. כאשר אין לנו רצון ובטחון בלבצע מטלה, פחות נתאמץ וגם פחות נצליח בה. אז מי צריך כדור?  אפשר פשוט להאמין!
כדור פיזיו
מריבות ביתיות על הכדור המבוקש 🙂 - חיסרון? או דווקא יתרון?

אז מה לסיכום ראינו?

ראינו שכדור הפיזיו בהריון הוא מתנה ללא סיכון. מדובר בכדור שהוכיח את יכולותיו בשנים האחרונות בהפגת כאבים ומתחים לפני הלידה. השימוש בו קל ומרגיע. וגם אם בסופו של דבר מדובר בכדור שיותר מרגיע ממפיג כאבים, למי איכפת, העיקר שהוא עושה את העבודה.

אז כל עוד אתם הולכים לפי ההוראות, עושים את הפעולות בביטחון ומאמינות בעצמכן לעבור את ההריון הקרב ובה, הכדור הזה, הוא בהחלט משהו שכדאי שיבוא בחשבון, מקסימום הוא יעזור לנו בכל המטלות הללו לקראת הלידה. האם אני ממליצה? בהחלט ממליצה.

היו בקשר ושתפו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *